Pierniki inaczej

22:09

Naszą tradycją staje się przygotowywanie pierników.. czy to z siostrą,kuzynką czy babcią. Samo wyrabianie ciasta nie trwa długo, dlatego możemy spędzić więcej czasu na dekorowaniu,co zdecydowanie sprawia nam największą frajdę.  Z racji tego,że w tym roku w sklepach pojawiły się stempelki do ciastek, nie mogłam przejść obok nich obojętnie. A efektem tego stały się pierniki inaczej (przekładane kremem czekoladowym). P.S to dla tych którzy wiecznie narzekają na brak czasu lub..nie mają cierpliwości przy ozdabianiu. Kiedy ciasteczka korzenne potraktowałam "nowocześnie",tak przy daniach wigilijnych jestem zwolenniczką tradycyjności. 

A o to jak je zrobić : 

300 g mąki pszennej + mąka do podyspania ciasta podczas wałkowania
150 ml miodu 

50 g cukru pudru

50 g masła

1 jajko

1 łyżeczka proszku do pieczenia

1 łyżeczka cukru waniliowego 

1 łyżka przyprawy do piernika 



Bardzo miękkie maso wymieszaj na stolnicy z mąką, miodem, cukrem pudrem.
 Dodaj proszek do pieczenia, jajko i przyprawę do piernika.

Ciasto zagnieć i rozwałkuj dość grubo (ok.0,5 cm). Żeby nie przyklejało się do stolnicy, podsyp je mąką.

Wykrawaj pierniczki (Jeśli chcesz je później powiesić na choince, nie zapomnij wyciąć małych otworków),

Układaj ciastka na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piecz ok. 10 minut (w 180 stopniach) ,

Po ostygnięciu - posmaruj grubo kremem czekoladowym spód ciastka i dociśnij te drugim.


PS.mój pierwszy post na blogu jest właśnie o... pierniczkach. To dobry znak! (klik



Enjoy your meal! 

You Might Also Like

16 komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Powiem Ci Sylwio,że tak równie dobrze smakują ;)

      Usuń
  2. apetycznie wyglądają :-) moje już prawie udekorowane! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ciekawa alternatywa dla klasycznej wersji pierniczków :) te stempelki są świetne :)
    pozdrawiam
    http://zyciejakpomarancze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. o ja Cię kręcę! ALe czadzior z tymi pierniczkami! Pycha!:) i Zdjęcia też cudowne!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Te stemple są urocze, gdzie można takie dostać? Uwielbiam pierniki, a dziś wraz z mężem podejmujemy się 'budowy' domku z piernika, ale będzie frajda 😊

    Wesołych świąt z Manchester 😁

    www.marlena-parr.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te kupiłam w Pepco, ale widziałam też w home&you czy sklepie Duka. Myślę że znajdziesz je bez problemu :) O kurcze,powodzenia! Mi chyba zabrakłoby cierpliwości do "budowania" domku. Na pewno wyjdzie Wam smaczny i piękny :) pozdrawiam! PS.Wesołych Świąt.

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. smakowicie wyglądają :) Zjadło by się :)

    OdpowiedzUsuń

VIEWS